דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טקטיקה ואסטרטגיה בשימושי יומיום 

מאת    [ 22/11/2006 ]

מילים במאמר: 793   [ נצפה 5930 פעמים ]

כמעט כל דבר בחיים עונה על השאלות מה ואיך.כיצד להשיג דבר כזה או אחר ומהי הדרך הכי טובה שבה עלינו לנקוט. התשובה לשאלה איך היא אסטרטגיה והתשובה לשאלה מה היא קטקטיקה.אסטרטגיה הינה השם שמתייחס בגדול לכלל הדברים והשיטות שניתן לנקוט,ואילו טקטיקה הינה הדברים שהינם "היותר קטנים",הצעדים הקטנים שיש לצעוד כרגע בתוך המיכלול הגדול יותר של הדבר הענק שנקרא אסטרטגיה. יוצא מכך שאסטרטגיה וטקטיקה הינן מילים יפות ומקצועיות שפירושן איך לעשות ומה לעשות,ולא רק בתחום אחד ובמצב אחד אחלא למעשה בכל תחומי החיים.

תמיד יהיה טוב ונוח אם תהיה קיימת רשימה מסודרת מסכמת אוסף של דרכים ושיטות המהוות סיכום קצר ויעילשל דרכים ושיטות חכמות. כולנו מכירים אותן הנה לפניכם הטקטיקות והאסטרטגיות יוכלו לעזור לכם אם תדפיסו ותשמרו אותם. בכל אופן הרעיון הוא לשפר את המודעות לכל הדרכים והשיטותבסיכום קצר,יעיל ופופולארי. אוסף טב של טק' ואסט' הוא אוסף הלקוח מתחומי הצבא,הרטוריקה,השחמט,ההיגיון הפשוט,חוקי התנועה בכבישים,מתחומי הוויכוחים,מתחומי הזוגיות ומתחומי מכירות ,שכנוע,ומשא ומתן.

בומרנג - הכוונה לכל דבר שאתה עושה והמחזיר אליך באופן אוטומטי את הדבר עצמו הפרד ומשול - הפרדה של חלקי הדבר שאתה מתעסק איתו כדי להגיע לתוצאות טובות יותר של שליטה

בבושקה - הבנה שדבר נכנס לתוך דבר אחר שנכנס לתוך דבר אחר שנכנס לתוך דבר אחר.זו גם טקטיקה בדיבור שבו נושא מוביל לנושא

סוס טרויאני - השתלה של משהו או יחידת כוח פנימי בתוך המקבל ממך את הדבר. מבלי שהוא יודע - בתוך דבר תמים למראה שהוא קיבל,ואף עם כוונות טובות מסתתר משהו שיצא מאוחר יותר ושיפגע בו

מזלג - פעילות בו זמנית על שני דברים ביחד,לשני כיוונים שונים (קיים בשחמט וקיים גם בדיבור)

כיתור ובידוד-כיתור משמעו הקפה של הנושא מכל הכיוונים. בידוד הינו ניתוקו של הדבר מכל דבר אחר שבסביבתו.

הסוואה - הסתרת הדבר עצמו בדברים המשייכים אותו כאילו לסביבתו הטיבעית בכדי שהוא לכאורה לא יבלוט בה.

דמה - הדבר שהוא לא הדבר עצמו אלא רק דומה לו - לצורך פעילות שוטפת של הדבר המקורי והסחת הדעת אל הדמה.

כפיל - בדומה מאד לדמה אולם הפעם נוספת כאן אופציה של פעילות ממש. הכפיל מתנהג וזז כמו הדבר עצמו ובדרך כלל נמצא אף במקום אחר.דוגמא טובה לכך הינת שיירות כפיל של מכונית ראש הממשלה הנוסעות בדרכים כשיירות כפיל לשיירות המקוריות - למטרות אבטחה.

הסחת דעת- פעולות הננקטות כדי למשוך תשומת לב לדבר אחר מן המקורי חיפוי- מצב שבו יש יכולת תנועה חופשית לדבר המקורי מכוח כך ששינו גורם נוסף המבטיח את השלווה והמקצועיות לדבר המקורי מעצם העובדה כי הואבכוננות ומוכן להפעיל את מיומנותו לעבר המטרה בנוסף

פתיחת חזיתות - כל דבר המתרחש בין משהו לבין משהו במקום אחד מצומצם ומסויים מתרחש בחזית.אם בו זמנית קורה עוד משהו עם משהו אחר אפילו של אותו הדבר הקודם אזי נאמר שנפתחת עוד חזית.

העברת משהו מתחום אחד לשני - בעת חשיבה על פטנטים או על חדשנות בפיתוח מוצרים הרבה פעמים קורה שנלקח רעיון מתחום של מוצרים מסוג מסויים לתחום של מוצרים מסוג שני.גם בחיינו אנו - ישנו מעבר תמידי וזרימה של רעיונות מתחומים רבים לתחומים אחרים והפריה הדדית.

הצרחה - טכניקה מתחום השחמט שבה כדי להגן על המלך הצריח נעמד ומגן על המלך בשורה בעוד המלךמועבר במהלך ההצרחה לפינה מוגנת עוד יותר.ובהשאלה: הגנה על הדבר החשוב ביותר על פיתוח הגנה חכמה עליו באמצעים חזקים.

התנגדות - אינה נחשבת לא' או לטק' חכמה ויעילה אלא רק לפי כמות ההתנגדות והפעלתה על מיקום ספציפי של הדבר שעליו אנו מפעילים את ההתנגדות (חפץ,אזור פסיכולוגי בבנאדם וכך הלאה).

התבשלות במיץ של עצמו - טכניקה מאד פופלארית שכוונתה שהישארות של גורם מסויים (אדם,תהליך) בתוך תנועות הפעילויות של עצמו (מחשבות,תהליכים,תזוזות) יניבו בסופו של דבר את השיפור המיוחל והמצופה.משהו מעצם תנועת התהליך הטיבעי של הדבר עצמו תביא ליציאה החוצה מתוכו של הדבר הרצוי או לפחות לתחילתו של הדבר או לתחילת תהליך טוב.

נגיעה קלה בלבד - (או רמז).בדומה לטכניקות של ציירים ומשיכות מיכחול שרק נוגעות או שמציירות לא את כל הדבר עצמו אלא רק את קוו הכללים כך גם באס' ובטקט'. לפעמים הדרך הכי טובה להשיג דבר מה היא רק על ידי נגיעות קלות: בוויכוח: רק רמזים,בשיחה - רק להעלות נושא וכן הלאה.לא תמיד יש צורך להכנס ממש עד לעומק.לעיתים מספיקה התנועה הקלה ביותר.דוגמא טובה לכך היא ההומיאופתיה (תורת התרופות הצימחיות) המשתמשת באלפית של החומר הפעיל בתרופה המקורית והמדללת אותו במים והטוענת שיש בכך כדי ליצור את אותו הריפוי של התרופה המקורית.רק על ידי "הנגיעה" הקלה במנגון הפעולה הטיבעי של הגוף.


טכניקת משולש או "סגירת ריבוע" - טכניקה של הגעה למטרה הלקוחה מתחום המכוניות והכביש.כאשר נהג נתקל תוך כדי נסיעה בחסימה כלשהיא עליו לדעת לעשות "סיבוב" מדוייק ברחובות הסמוכים שצורתו בדרך כלל צורת ריבוע ע"מ להגיע מן הצד השני העקיף אל הרחוב שרצונו היה להגיע אליו מלכתחילה.

על ידי חשיבה פשוטה ניתן להשתמש ברעיונות הטק' והא' הללו אף בבעיות פשוטות בכל תחומי החיים.כולנו עושים זאת אף בלי שאנחנו מודעים לכך בדיוק.בכל התחומים: בוויכוחים פשוטים כאשר אנו מבצעים פעולות טק' ואס' על התוכן,בכבישים בעת שאנו נוסעים ורוצים להגיע למקום מסויים,בזוגיות - כאשר אנו "מתמרנים" במיקצת את הצד השני ותבחומים רבים ונוספים. בהמשך יהיו מאמרים נוספים.
אוטודידקט (מלומד עצמי) - 10 שנות לימוד בתחומים: אסטרטגיה וטקטיקה,משא ומתן,מכירות,כישורי שיחה ורטוריקה,תדמית,שפת גוף,ניתוח המצאות,ניתוח כתיבת הומור,ניתוח המצאות רב תחומי ויצירת חדשנות.
http://www.arikshani.co.il
אי מייל shin7@017.net.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב